Σελίδες

10 Απρ 2012

THINK BIG

Μία ημέρα χωρίς παπούτσια

Καμπάνια ευαισθητοποίησης ή εργαλείο marketing;



Η σημερινή "Ημέρα χωρίς παπούτσια" έχει ως στόχο την ενημέρωση του κόσμου σχετικά με τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει ένα ζευγάρι παπούτσια στη βελτίωση της ζωής ενός φτωχού παιδιού, καθώς εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο χωρίς την κατάλληλη υπόδηση, καθημερινά διατρέχουν τον κίνδυνο να τραυματιστούν και να μολυνθούν από αρρώστιες μεταδιδόμενες από το έδαφος.*

Η καμπάνια "Ημέρα χωρίς παπούτσια" ξεκίνησε το 2009, από τον Blake Mycoskie, ιδρυτή της εταιρίας υποδημάτων TOM’s Inc. που βασίζεται στο μοντέλο "One for One", δηλαδή για κάθε ένα ζευγάρι παπούτσια που πουλάει, χαρίζει ένα ζευγάρι παπούτσια σε παιδιά που έχουν ανάγκη. Η ιδέα για την ίδρυση της εταιρίας TOM’s γεννήθηκε μετά από ένα ταξίδι του Αμερικανού Blake Mycoskie, το 2006 στην Αργεντινή, όπου συνειδητοποίησε ότι για πολλά από τα παιδιά που ζουν εκεί, τα παπούτσια είναι πολυτέλεια.

Το 2010, η καμπάνια πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις, ενώ το 2011 με τη συμμετοχή πολλών επωνύμων να υποστηρίζουν και να προωθούν την προσπάθεια, 250.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έβγαλαν τα παπούτσια τους σε πάνω από 1.000 εκδηλώσεις με στόχο την ενημέρωση του κοινού για ποιο λόγο τα παπούτσια είναι τόσο σημαντικά για ένα καλύτερο αύριο.**

Αναμφίβολα είναι σημαντικό να στηρίζουμε κάθε κινητοποίηση που γίνεται για μία καλύτερη ζωή για τα παιδιά όλου του κόσμου. Όμως, έχοντας προσωπική εμπειρία από το χώρο του marketing, δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ αν το μοντέλο "οne for one" και η καμπάνια "Ημέρα χωρίς παπούτσια" που το συνοδεύει, είναι μία καμπάνια ευαισθητοποίησης ή απλά ένα ακόμα εργαλείο marketing που χρησιμοποιούν εταιρίες υποδημάτων; Ο βασικός μου προβληματισμός είναι ότι το μοντέλο "οne for one"  κάνει πράγματα "για" τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη και όχι "με" τους ανθρώπους, δηλαδή με την αποστολή παπουτσιών ούτε ενισχύεται η τοπική αγορά, αλλά ούτε και δημιουργούνται θέσεις εργασίας σε υποανάπτυκτες χώρες.

Δεν είναι απίθανο να με δείτε κι εμένα να αγοράζω ένα ζευγάρι TOM’s, όμως σε αυτή την περίπτωση, αναρωτιέμαι ποιό θα είναι το κίνητρο για την αγορά μου; To όραμα της συγκεκριμένη εταιρίας ή το ότι έχοντας ως δικαιολογία τον ανθρωπιστικό σκοπό, θα νιώσω καλύτερα για την αγορά ενός ακόμα ζευγαριού παπουτσιών, που μάλλον δε χρειάζομαι…

                **www.toms.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου