Σελίδες

11 Ιουν 2013

THINK GREEN

Αρωματικά φυτά στο πιάτο μου

Less is more



Photo by Paschalis for ThinkPink-Think Big

Συνεπαρμένη από τις μαγειρικές περιπέτειες των εγχώριων και μη chefs, που έχουν κατακλύσει την ελληνική τηλεόραση, και αυτό το καλοκαίρι υπέκυψα στη γοητεία των αρωματικών φυτών, τόσο για τις μυρωδιές που σκορπίζουν γύρω τους, όσο και για τις πικάντικες, ιδιαίτερες γεύσεις τους, που απογειώνουν τις καλοκαιρινές συνταγές.

Με αφορμή την πρόσφατη βόλτα μου στην Ανθοέκθεση Θεσ/νίκης, παραθέτω τις δικές μου οδηγίες πλεύσης στα βαθιά νερά της αρχικής επιλογής, αλλά και μεταγενέστερης επιβίωσης των αρωματικών φυτών, ώστε να φθάσουν στο πιάτο σας!

Τα Επιλέγω:
Συνήθως στις βόλτες μου στα φυτώρια καταλήγω με μια αγκαλιά γλαστράκια, όμως τώρα έμαθα… και βάζω όρια. Επιλέγω maximum 5 μυρωδικά με κριτήριο τί μαγειρεύω.
 
  • Πλατύφυλλο Βασιλικό: για σάλτσα πέστο, τις κόκκινες σάλτσες, τις μακαρονάδες, τις μελιτζάνες και το σωλομό μου
Tip: Μερικά φύλλα βασιλικού σε ένα μπολ με νερό αρκούν για να καθαρίσουν τα χέρια των καλεσμένων μου μετά τη ψαροφαγία.
  • Trendy Αρωματικό Δυόσμο: για τις σαλάτες, τις φρουτοσαλάτες, τα dips, τα επιδόρπια, το πράσινο τσαϊ και τα mojitos μου
Tip: Δροσίζω τους καλεσμένους με ένα μπουκάλι δροσερό, εύγευστο φιλτραρισμένο νερό στο οποίο έχω προσθέσει μερικά φύλλα μέντας, γιατί οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά ….. 
  • Φουντωτό Μαϊντανό: για τις σαλάτες, τις σούπες, τα λαχανικά και τα κεφτεδάκια μου
  • Gourmet Δενδρολίβανο: για τα ψητά ψάρια, το αγαπημένο μου κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο και γενικότερα για τις μαρινάδες

Τα φυτεύω: Επιλέγω μείγμα χώματος πλούσιο σε οργανικές ουσίες και πολύχρωμα γλαστράκια για κάθε μυρωδικό ξεχωριστά, τα οποία τοποθετώ σε ένα ηλιόλουστο σημείο του μπαλκονιού μου. Δεν ξεχνώ να κάνω τρύπες αποστράγγισης στα γλαστράκια! Βέβαια, θα προτίμουσα να τα έχω σε ένα παράθυρο της κουζίνας μου με αρκετή ηλιοφάνεια, για πιο εύκολη πρόσβαση σε αυτά…..

Τα κρατώ ζωντανά: Αυτό είναι το πιο δύσκολο μέρος της κηπουρικής για μία plant killer, όπως εγώ! Τα περισσότερα χρειάζονται ένα ηλιόλουστο μέρος και αρκετό νερό (με εξαίρεση το δενδρολίβανο). Με οδηγό τα ταμπελάκια που συχνά συνοδεύουν τα γλαστράκια και το ενστικτό μου, όλα θα πάνε καλά… Αν δε τα δω ιδιαίτερα χαρωπά και φουντωτά, ρίχνω λίγο νεράκι παραπάνω.

Τα κλαδεύω και τα τρώω:
Mε ένα ψαλίδι κόβω τα φύλλα από την κορυφή του φυτού, όπου είναι πιο πυκνό το φύλλωμα, επιτρέποντας έτσι το αρωματικό φυτό να ξαναμεγαλώσει γρήγορα. Ό,τι περισσεύει, δεν πετώ, αλλά αποξηραίνω σε ένα σκοτεινό, καλά αεριζόμενο μέρος και στη συνέχεια αποθηκεύω τα φύλλα σε δοχεία για τους κρύους χειμώνες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου